http://adamvincenzini.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2013/12/social-media-trends-2014-header-pres-avdotcomversion.jpg

2015. január 26., hétfő

Malacsültek királya


Hozzávalók:
1 malaccomb-szelet (nálam vékony bőrréteggel, kisebb porccal)
szárított fűszerek (esetemben: durva szemcsés só, egész bors, koriandermag, egész római kömény, mustármag, zöld kardamom-magok, szegfűszeg, szegfűbors, szárított fokhagymapehely, szárított citromhéj + vöröshagymaport és barna cukrot is szerettem volna beletenni, de előbbit nem találtam itthon, utóbbit pedig elfelejtettem)
néhány szelet bacon (elhagyható)
4-5 szem borókabogyó
3-4 szem krumpli
2 alma
2 nagyobb lilahagyma
rozmaring-ágak
kakukkfű-ágak
só/ételízesítő
1 doboz sör

Elkészítés:
Előző nap, mint ahogy sütni szerettem volna a rubhoz (a száraz páchoz) a szárított fűszereket, magokat, bogyókat darálóval porítottam. (Sajnos, nem tudok mennyiségeket írni, csak találomra pakoltam. Valamelyik fűszer illata nagyon erősen kiérződött, rendesen betöltötte a házat és sokáig az orromban éreztem, de nem tudom, melyik volt...)
A húst megmostam, leszárítottam, a hatékonyabb átsülés és "fűszer-magábaszívás" érdekében mindkét oldalát beirdaltam, majd a fűszerkeverékkel alaposan bedörzsöltem, bőven juttatva a vágásokba is. Tálba tettem, lefedtem frissentartó fóliával, és a fűszerburokban hűtőbe tettem pihenni.
Másnap a húst egy nagyobb serpenyőben kevés olajon hirtelen, nagy lángon megpirítottam, ahonnan egy deszkára emeltem.
Bekapcsoltam 180 fokra és légkeveréses funkcióra a sütőt.
Kibéleltem bacon-nel a hőálló tálamat (amiben eddig a hús volt), és a borókabogyókat egy nagy kés lapjával megroppantva elhintettem rajtuk.
Megtisztítottam a krumplit, gerezdekre vágtam, és egy tálban megszórtam ételízesítővel, félretettem. Megtisztítottam az almát, lila hagymát is és azokat is gerezdekre vágtam, majd a krumplival váltogatva egymás mellé fektettem őket a tálban. A tetejükre helyeztem a leöblített kakukkfű és rozmaringágakat, majd a húst is rájuk tettem.
Meglöttyintettem sörrel és alufóliával letakarva a sütőbe toltam. A bent-létét követően 2 perc múlva földön túli illatokat kezdett árasztani a sütő.
Fél óra múlva kaptam egy tippet, hogy még finomabb lesz a hús, ha lassan sül, inkább tovább, úgyhogy a 180 fokot 140-re mérsékeltem. Ekkor, és innentől fél óránként meglocsoltam egy kevés sörrel a hús tetejét, miközben másfél óra múlva meg is fordítottam, továbbra visszahelyezve az alufóliát a tetejére.
Összesen 3,5 órán keresztül párolódott így.
Pici aggodalmam talán a köret miatt volt, hogy mi lesz velük ennyi idő alatt, de felesleges volt. A krumpli tökéletes volt, az alma ugyan elvesztette az alakját, viszont minden íz átjárta, nagyon jó kiegészítője volt a húsnak.
Tálalás előtt a húst kb. 1 órán keresztül még pihentettem - állítólag a nedvek és a szeletelés könnyebbsége miatt is így ideális.
forrás: https://www.facebook.com